Den lille forskel med stor effekt!

Min Honda MC (aka. Sorte Bertha) blev i går trillet ud af sit vinterhi og blev som altid klargjort til sæsonen. Og det betyder også isættelse af batteriet, der har ligget i trygge rammer i min kælder hele vinteren. Forinden fik det en sjatladning…

Dog gik isættelsen af batteriet ikke heeeelt som planlagt. Jeg havde vist et temporært black-out, idet jeg havde vendt batteriet forkert og fik (vist nok) sat minus til plus. Og det er ikke smart! Jeg synes også i den forbindelse at høre et svag “pssssss” nede fra motoren, men ignorerede vist nok dette i første omgang.

Anyway – i med nøglen og dreje den til “ON”. INTET SKETE!!! Damn…… mit liv passerede revy! Det bliver dyrt! Alle mulige scenarier løb igennem hovedet; skal jeg nu ringe til min MC-pusher og bede dem hente monsteret og fiksen den? Skal hele det elektriske system skiftes???

Der var ikke andet for at gå den tunge vej og finde manualen frem. Jeg havde dog en indre stemme i baghovedet der sagde, at det nok var en sikring, der var futtet af. Forinden havde jeg checket sikringerne til lys og andre funktioner på MC’en. Alle var intakte.

“Der må være en hovedsikring et sted”, sagde stemmen i mit hovede. Og ganske rigtigt; til højre for motorblokken. Ved hjælp af manualen fik jeg fisket sikringen ud og JA!!!! – den var brændt over! Og heldigvis var MC’en født med en reservesikring, som jeg isatte og VUPTI. Sorte Bertha var atter vakt til live!!!

Den allerførste tur med Sorte Bertha gik til Stevens MC Shop… for at indkøbe 2 nye sikringer. Man ved jo aldrig, hvornår man får brug for dem!